Send en mail på info@humancompany.dk
- eller ring på tlf. 30 27 34 00
23-09-2015
Tillid er en følelse - det samme gælder for loyalitet, det er også en følelse! Netop tilliden og loyaliteten har efter min mening, for flere af Volkswagens kunder og mange aktieejeres mening - lidt et knæk i forhold til Volkswagen. Aktierne er styrtdykker og så videre... Samme effekt tænker jeg det vil have på dine medarbejderes indtryk af dig, hvis du på én eller anden måde kom til at svække dine medarbejderes tillid til dig! Hvad kan svække tilliden hos medarbejdere? Læs mere her!
02-06-2015
Ledere skal være hele mennesker. Mennesker der er i balance med sig selv og har et fysisk og psykisk overskud, så du som leder forbliver i stand til at skabe relationer til sine medarbejdere og dit netværk - også når du er under pres! Du synes måske ikke selv du er i nogen boks - og måske er du det heller ikke.. Jeg vil dog påstå at det er rigtigt svært at undgå bokse og siloer, du vil typisk kunne se det hos andre, at de kommer til at hoppe i en silo eller en boks! Læs mere her!
23-04-2015
"Beskrivelse: Ledelse og selvforståelse er psykologisk i sin indfaldsvinkel til ledelse. Det er ikke kun ens handlinger, der afgør, om man er en god leder, men også hvorfor man gør, som man gør. Selv de nyeste ledelsesværktøjer virker ikke og er spild af penge, hvis lederens motiver f.eks. er egoistiske og selvretfærdige. Medarbejdere kan godt se forskel , selv om ordene er nogle andre. Hvordan man undgår dette som leder og kan forblive i kontakt med ens indre autentiske forståelse, er bogens essens." Læs mere her!
19-03-2015
Undersøgelser lavet i München af Julia S. Haager, har vist at de mennesker, der er positive af sind - er omkring 50% bedre til at tænke ud af boksen og få nye ideer og bryde med de mere fastlåste tankemønstre. Det vil altså sige, at de mennesker der har et positivt sind er bedre til at løse problemer. Læs mere her!
17-02-2015
Spørger du sommetider dig selv, om medlemmerne i dit team overhovedet kan lide hinanden? Tænker du nogle gange, at ‘de har det nok ok med hinanden’, selvom det ofte opleves som om der er evige konkurrencer om, hvem der har ret, når der skal tages beslutninger! Eller frygter du indimellem, at du har sagt eller skrevet … Læs mere Menneskelige problemer i teamet – hvad gør jeg nu som leder?
20-11-2014
Du er måske lige nu ved at ligge strategierne til år 2015, det samme gør jeg selv. Det er en spændende proces at være i. Det kan ind imellem være lidt udfordrende at ligge sig helt fast på en strategi og så følge kun den strategi. Jeg har selv haft en tendens til at tage … Læs mere De 5 enkle strategier til at opnå succes som leder!
28-08-2014
Er der guld gemt i feedback? Hvorfor tror du ellers at topatleter, magasiner og foredragsholder ønsker feedback fra trænere, læsere og lyttere. Det er også grunden til, at statslige og private virksomheder og organisationer får lavet analyser og hyrer helt vildt dyre konsulenthuse! Men det er selvfølgelig fordi, at virksomheden eller organisationen bliver udsat for … Læs mere Feedback er et nødvendigt onde eller?
19-06-2014
Tillid er nødvendig for at mennesker og organisationer kan udvikle sig. Tillid er efter min mening, den vigtigste oplevelse og følelse i forhold til ledelse og samarbejde. Ja, den vigtigste følelse, at opleve for alle mennesker generelt set. En leder skal vække tillid, ellers følger medarbejderen ikke lederens vejledninger eller instrukser. En leder skal få … Læs mere Hvad vækker tillid og hvorfor er tillid vigtigt?
01-01-1900
Du kan undgå konfrontationen. Du kan undgå, at dit argument møder modstand! Når vi brænder for et emne, så kan der ryge en finke af fadet i en diskussion! Det kender de fleste mennesker og ledere. Udvikling og innovation sker ikke af sig selv. Vi skal udfordre os selv og hinanden, med modargumenter eller ved, … Læs mere Skal andre nødvendigvis have uret, for at du får ret i en diskussion?
15-04-2014
Jeg kender det godt. Jeg skal have skrevet en blog eller et nyhedsbrev. Men det kræver, at jeg er i det rette humør, eller det kræver at jeg har orden på mit bord, eller det kræver at solen skinner, eller det kræver at…. Kender du ikke det, at der er en opgave, du skal have … Læs mere Overspringshandlinger – kender du det?
13-02-2014
Når du skal formidle såvel positiv respons eller kommunikerer informationer ud til dine medarbejdere, din ledelse, din bestyrelse eller dit team – så husk at få din oplevelse eller en følelse med, når du formidler dit budskab.Det bedste vil være, at kunne formidle budskabet, således at den der står overfor dig oplever, at skulle forholde sig til en oplevelse eller følelse, ligesom på videoen.Som på skiltet. Først stod der “Jeg er blind”. Derefter stod der, “Det er en skøn dag idag, men jeg kan ikke se det”. Læs mere her!